tisdag 10 mars 2015

I mina fönster

Vi har bott i huset i fyra och ett halvt år och lyckades aldrig hitta några fönsterlampor. Faktiskt inte till ett enda fönster. Vi är helt enkelt lite för kräsna. Till slut blev jag less och kände att jag trots allt vill ha lite mer belysning i vardagsrummet. Jag fick helt enkelt göra mina egna.

Stommen är gjord av trästickor från biltema, och runt det har jag limmat fast två lager tyg, ett vitt och ett vit och svart-rutigt, för att få det rätta skenet. Det ska ju lysa upp lite, men inte så mycket att det stör tv-bilden.
Upphängningen är gjord av svarta kedjor som jag köpt på clas ohlsson.

Stommen av stickor

Det tog lite klurande men till slut fick vi till dem. Dem blev precis så som vi ville och ger ett jättemysigt sken.



Nu ska vi bara lyckas få lampor till de andra fönstren också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar