lördag 17 maj 2014

nåt att se på när en får lite tid över

När jag har tråkigt och inte vet vad jag ska göra med tiden, brukar jag oftast titta på dokumentärer. Jag älskar verkligen dokumentärer och kan se hur många som helst! Jag ser nog allt möjligt, det mesta brukar gå att titta på om dokumentären är gjord på ett bra sätt, men mitt absolut favoritämne är medicin och sjukvård. Speciellt då historia. Jag kan nog inte ens räkna till hur många dokumentärer jag sett om medeltida kirurgi, psykatrins historia och läskiga sjukdomar genom tiderna.

Och i just detta ämne finns det en serie dokumentärer som heter Blood and Guts - A history of surgery. Fem dokumentärer är det allt som allt och de är väl värda att kika på. Men är du lite känslig för blod och annat mysigt ska du nog undvika att se dem, eller åtminstone vara beredd på att titta bort vid några tillfällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar