söndag 11 maj 2014

inspirationen kom till slut

Det blev en räkningshållare till slut. Svart och vitt fick den gå i, kanske inte de roligaste färgerna men jag blev så jädra nöjd med den! 

Det finns inget jag älskar mer än när jag får se en av mina ideér komma till liv och faktiskt fungera. Det är den absolut bästa känslan som finns och det är en av de saker som får mig att hela tiden fortsätta pyssla. Att hela tiden vara kreativ och komma på idé efter idé.

Här är den. Min alldeles egna och hemgjorda hållare..


Jag tog en gammal bok som var så tråkig att jag aldrig lyckats läsa färdigt den. Tyckte att den skulle passa.
Vek alla sidor på hälften, och skar loss ungefär var tredje sida. Hade jag inte gjort den hade den inte gått att vika ihop, utan legat platt på bordet.
När alla sidor vikits målade jag pärmarna vita. Ett varv över hela, och sen två extra längs kanterna. Jag har ju satt tapeterna en bit in på sidan, och ville att kanten skulle vara riktigt vit (kanske inte världens bästa att välja en mörkblå bok, men en lär sig av sina misstag).
Jag limmade tapetprover på insidan av pärmarna, limmade sen bandet på utsidan och till sist tapetprover på utsidan av pärmarna. 
Texten har jag skrivit ut från dator. Den limmade jag fast på ett styvare papper, drog med svart färg runt om och limmade fast.
Texten kom jag förresten på när jag skulle somna. Lyckades plita ner den i ett anteckningsprogram i telefonen innan jag somnade, vilket jag är glad över.

Klar!

Och kostnad? Nada.

Boken har jag fått i present, tapetproverna fick jag gratis från färghandeln, färgen är överbliven gammal färg som jag hittade bak i ett skåp och bandet som går på sidorna är sånt där band som sitter på tröjor. 
Kunde med andra ord in bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar