torsdag 15 maj 2014

Inspiration

Ibland hittar en inspiration på de mest underliga platserna, och ibland är det alldeles framför nästan på en.

Själv sitter jag ofta och googlar bilder för att hitta inspiration. Ett sökord leder till nästa som leder till ett helt annat och så vidare.

Andra gånger går jag ut. Ut i skogen, ut till vattnet eller bara utanför dörren helt enkelt. Fast det gör jag helst jättetidigt på morgonen eller sent på kvällen, när solen färgar himlen i de mest underbara färgerna en kan tänka sig.

Den absolut viktigaste inspirationen får jag dock när jag stänger av omvärlden och låter mitt eget sinne ta mig var det vill. Låta mitt omedvetna leda mig i alla möjliga riktningar. För det är där all min kreativitet sitter. Inte i andras ideér, utan i mig själv. Jag tror att det ibland är lätt att glömma bort, hur mycket som egentligen ryms i ens egen hjärna.

Det är när jag litar på mig själv, verkligen lägger all tillit jag har till min egen förmåga, som jag åstadkommer det absolut vackraste ting.

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar