torsdag 3 april 2014

Jag höllt ju nästan på att glömma bort påsken.

Med allt jobbande, och planerande inför födelsedagen var jag nära att glömma bort att det kommer en högtid snart.

I vår familj firar vi påsk. Eller ja, firar och firar, vi samlas och äter en massa mat. Som en högtid ska vara.

Det är definitivt något jag ser fram emot, och inte så lite heller. Jag saknar min familj hela tiden, och längtar alltid efter att få träffa dem. Är så underbart när jag får umgås med dem i några dagar.

Sen ser jag även fram emot att min gubbe rakar av sig skägget! Vid nyår så ingick han nån slags pakt med två av mina svågrar om att inte raka sig fram till påsk. Något han själv har ångrat många gånger sen dess kan jag säga. Ska bli riktigt trevligt när han är skäggfri igen.
Fast kanske lite trist också. Han har världens finaste färg på skägget. Det är alldeles knallrött. Precis en sån färg som jag skulle vilja ha på håret. Tyvärr så har jag en hel del gråbrunt i mitt hår, tillsammans med det röda. Är inte alls lika fint det..

Ja, nu måste jag ju lägga in en massa matplanering i mitt schema den här månaden. Det är ju flera dagar det ska ätas på, och allting måste vara supergott. Sen får vi inte glömma fika heller, det är ju ett måste. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar