söndag 19 maj 2013

Stark fisksoppa

Det här receptet hittade jag hos en annan bloggare, nämligen Bondmoran. 

En riktigt trevlig blogg att läsa i övrigt, men just nu så har hon börjat lägga ut lite recept på mat som dem äter och då blev det en ännu bättre blogg tycker jag, för all mat hon tipsar om verkar helt enkelt hur god som helst.

Jag föll speciellt för den här fisksoppan, och bestämde mig för att jag var tvungen att testa!

Stark Fisksoppa



Du behöver:

400-800 gram torsk 
1 röd paprika
1 gul paprika
1 squash
250 gram körsbärstomater
2 burkar cocosmjölk
½ msk sambal oelek
½ dl Ayam brand chilisås med vitlök
200 gram philadelphiaost.
salt och peppar
dill

Gör så här:

Hacka upp paprika och squash och fräs upp dem i smör.
Häll i cocosmjölk, sambal och chilisås och låt det puttra en stund.
Rör i philadelphiaosten och körsbärstomaterna.
Tärna fisken och häll i i grytan.
Salta och peppra.
Koka tills fisken är färdig.
Strax innan serveringen så häller du i lite dill, valfri mängd. Eller persilja, det var det i receptet jag utgick från, men jag gillar dill mer så jag tog det istället.

Det var även mer sambal, hela 2 msk! Men jag nöjde mig med en halv matsked, det var tillräckligt starkt ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar