torsdag 18 april 2013

What to bake?

Nästa vecka fyller världen bästa carola år!!

Ja, jag alltså. Bäst jag säger det så att det inte blir några missförstånd.

I alla fall, jag har börjat spåna lite på vad jag ska baka. Jag tänkte gå all in med bakningen den här gången eftersom jag fyller jämnt.

Än så länge har jag kommit på detta:

Brysselkex (för dem är bara sååå goda)
Havreflarn (jag gör dem riktigt bra, så dem är som givna)
Nutellaglass (älskas av hela familjen)
En tårta! (får icke glömmas bort!)
Syltgömmor (aaahh, denna underbara lilla kaka)
Drömmar (jag har ännu inte lyckats få dem perfekta, så jag måste träna lite)
Kanelbullar (med extra fyllning!)
Chocolate chip cookie icecream-bowl (glasskålar gjorda av kakor? Hur skulle jag kunna låta bli?)


Och ja, mer än så har jag inte klurat på än. Jag skulle vilja göra lite mer småkakor, för det är så perfekt att frysa in. Vårt förråd av kakor och fika har inte fyllts på på ett tag och det känns som att det är dags för det.

Förutom detta så funderar jag på att göra Pulled Pork till middag en dag, och eventuellt göra iordning den där kalkonen som ligger i frysen och väntar.

Vad det är blir så kan ni nog vänta er att bloggen kommer att handla en hel del om bakning och matlagning dem nästan veckorna.. =)

Vad brukar ni göra till födelsedagarna?


1 kommentar:

  1. Hallå! Å vad gott det låter med en massa goda kakor. På min blogg under etiketten kakor och tåror kan du få lite tips, bland annat finns det helt sjukt goda jordnötskakor och tobleronesnittar :) Lycka till med allt bakande, Karin

    SvaraRadera