söndag 21 april 2013

Men vänta bara

Jo, jag bakade idag. Och förberedde lite för veckans bak.

Men jag missade ju helt att ta bilder medans det fortfarande var ljust. Allting var så trevligt och tiden gick så fort.

Idag har det bakats, städats, lagats mat och umgåtts och varit allmänt underbart. Det trista är att jag alltid glömmer bort att ta bilder under såna dagar. Jag sparar allting i minnet istället.

Jag bakade i vilket fall jättegoda syltkakor idag. Jag ska ta en bild imorrn och lägga ut receptet till dem.

Men som vanligt så bjuder jag ju på en bild!

Yngsta pojken i hemmet föll för att mala mandel idag. Han tyckte det var skitkul att göra! Han är alltid min lilla hjälpreda i köket och kan otroligt mycket när det gäller bakning och matlagning. Fruktansvärt glad över att lära sig nya saker är han också.

Idag var alltså första gången han malde mandel i en mandelkvarn. Så medans jag förberedde annat så gjorde han det åt mig. Ja, det här var faktiskt enda bilden jag tog idag. Tur nog blev det en bild på nånting åtminstone.. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar