tisdag 23 april 2013

Mandelbiskvier

Jag blev så otroligt glad häromdagen när jag var inne bloggen Sockerrus och kollade lite efter recept. Ja, jag blir alltid glad av den bloggen, men den här gånger blev jag lite extra glad.

Jag hittade nämligen ett recept som jag sökt efter väldigt länge.

Det är en kaka som är lite som en blandning mellan seg maräng och mandelbiskvie.

Det är en sån kaka som du inte bara kan äta en utav, utan du sitter och äter tills det är slut!

I hennes recept ska man även bre på smörkräm och lägga ihop dem två och två, men jag föredrar att äta dem som dem är.. =)

Bess tyckte också om dem, och väntade bara på att jag skulle bjuda henne på en liten bit.. =)


Du behöver:

200 g sötmandel
300 g florsocker
4 äggvitor

Gör så här:

Skålla, skala och mal mandeln. Vispa äggvitorna till ett hårt skum och rör ner den malda mandeln och florsocker.

Klicka ut på bakplåtspappersklädd plåt och grädda i mitten av ugnen i 8-10 minuter på 175 grader.

Ät!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar