lördag 9 mars 2013

Räkröra med nachos

Jag har ingen aning om vad denna godsak heter, men jag kallar den för räkröra med nachochips.

Det var min syster Jenny som gjorde den här första gången jag åt den. Jag blev fast direkt och har ätit det många gånger sen dess.

Igår fick jag ett otroligt sug efter detta, och var bara tvungen att göra det.. =)

Testa ni också, ni kommer inte bli besvikna.

Ursäkta bildkvalitén, men det var kväll och jag orkade inte gå och hitta bättre ljus.


Räkröra med nachos

Du behöver:

Creme fraiche
Tacosås (valfri styrka)
Rödlök
Räkor
Ost
Nachochips


Gör så här:

Bred ut creme fraichen på en tallrik eller ett serveringsfat. Täck den sedan med ett lager tacosås.
Finhacka löken och sprid ut. Häll över massor med räkor och täck alltihopa med ost. Massor av ost! (såvida ni är såna som gillar ost. I annat fall kan ni bara ta en hel del istället för massor)

Skopa sedan upp med hjälp av nachos och ät!

Själv så skippar jag löken eftersom jag inte tål rå lök, och jag tycker att det är världens godaste ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar