torsdag 14 mars 2013

Jag kanske klarar det här

Jag gillar utmaningar. Speciellt såna där man ska göra något speciellt varje dag under ett visst antal dagar.

Nu har jag nog hittat den perfekta utmaningen. Jag tycker verkligen att alla borde haka på denna. Det gör jag.

Ibland kan man behöva ta det lugnt och lägga lite extra tid på att göra absolut ingenting. För det är när man gör ingenting som man faktiskt åstadkommer något. Om hjärnan är upptagen med att göra saker, så rullar allting på i samma gamla mönster som alltid. Det händer inte något nytt, något spännande eller något upplyftande. Det är lätt att glömma bort vad man älskar, gillar och blir glad av.

Därför tycker jag att alla borde följa den här utmaningen. Följ den slaviskt, missa inte en enda dag!

1. Skjut upp något viktigt (gör det en annan dag)
2. Städa inte badrummet
3. Gå ut genom dörren. Stå så en stund.
4. Slösurfa på nätet
5. Rita en bild av en osynlig varulv
6. Gå och lägg dig i sängen nån gång under dagen. Ligg kvar där ett tag.
7. Tvivla på dig själv en stund. (ibland måste man göra det också)
8. Slösurfa på nätet.
9. Ät mat
10. Klä på dig
11. Klaga över något eller någon
12. Slösurfa på nätet
13. Le åt varenda människa du möter idag (även åt dig själv så fort du ser din spegelbild)
14. Ät något nytt (jag vill tipsa om rutknäcke med smör och aromatkrydda på, om du inte har testat det redan. Underbart gott)
15. Slösurfa på nätet.
16. Titta på bilder på katter online (jag rekommenderar I can has cheezeburger och Stuff on my cat)
17. Hoppa över nästa fest eller event och stanna hemma istället.
18. Sitt på något. (testa att sitta på något annat än en stol eller en soffa)
19. Gör en lista på saker att göra, och gör dem sen inte.
20. Slösurfa på nätet.
21. Tänk på hur totalt awesome tacos är.
22. Läs lite. (det räcker med en mening eller två)
23. Skratta högt (det går bra att göra det när du är ensam hemma. Men gör det. Gärna på morgonen)
24. Slösurfa på nätet.
25. Känn dig sömnig (fundera över hur underbar den känslan är en stund)
26. Ät alldeles för många popcorn eller chips (eller kakor. Kakor fungerar alltid)
27. Slösurfa på nätet.
28. Stanna upp och ge dig själv en kram (ibland behövs det verkligen)
29. Andas lite
30. Slösurfa på nätet


Och så avslutar vi inlägget med en random bild jag hittade i datorn. Bara för att....


1 kommentar:

  1. Men de var ju en finfin utmaning! Tror jag antar den med =) Ha en skön helg!

    SvaraRadera