lördag 16 mars 2013

A work in progress

Sitter och jobbar med en tårta idag.. Alltid lika rolig att få pyssla med!

Den här gången blev det också en massa nytt som jag fått pröva. Det  är nämligen första gången som jag testar att göra modelleringschoklad.

Världens lättaste att göra. Man smälter choklad och tillsätter sirap eller flytande glykos. Blanda och voila! Helt magisk har det blivit en massa med ungefär samma egenskaper som marsipan. Fast mycket godare.

Jag ska lägga ut ett recept på det sen, men jag måste testa lite olika sätt att göra den först.

Jag har använt vit choklad, för jag älskar det! Sen så ville jag också göra en bild som jag ska sätta ovanpå tårtan och då funkade vitt bäst.

Tyvärr så visade det sig att min penna inte längre fungerar så bra så alla linjer blir gråa eller obefintliga. Får låta det torka lite och försöka imorrn igen.

Men för att vara första försöket till att göra en sån här caketopper så är jag faktiskt riktigt nöjd. Hoppas bara att födelsedagsbarnet också blir det.. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar