tisdag 5 februari 2013

Mat

Jag brukar ibland laga mat utan att veta vad jag ska laga.

Då brukar jag bara plocka fram massa ingredienser, hacka upp dem och blanda ihop. I med nåt såsigt, typ grädde eller creme fraiche och lite krydda.

Ibland blir det jäkligt gott, och ibland lyckas jag till och med skriva upp receptet.

Idag var en sån dag. Gjorde en pastasås som blev fruktansvärt god. Självklart lyckades jag då missa att fota maten, och jag är lite emot att lägga ut ett recept utan att ha en bild.

Därför får ni nu veta att jag sitter på ett recept som är riktigt gott, går fort att laga och gillas av dem flesta. Och imorgon kommer jag nog att lägga ut det, fast utan bild. För det känna fel att ni ska missa ett sådant underbart recept.

Men just nu ska jag krypa ner bredvid gubben i soffan och se en film. Och mysa. Och kanske äta en liten bit choklad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar