söndag 3 februari 2013

Latdag

Ursch. Jag hade faktiskt planerat en massa bakning idag.

Men så kom jag inte ihåg att köpa alla ingredienser när jag handlade senast.

Ja, ungefär så långt kom jag. Jag funderade en stund på att tänka om och botanisera i hyllorna för att se om jag kunde hitta något annat att baka, men det finns liksom inget som jag är sugen på idag.

Får vänta tills imorrn istället. Då kanske det går lite bättre! =)

Fram tills dess så roar jag mig med att sitta och översätta amerikanska recept till svenska. Jag har en del som jag vill testa, men i amerikanska recept så använder dem andra måttangivelser och i många fall väldigt konstiga ingredienser. Då gäller det att sätta på tänkarhatten och fundera ut vad som skulle kunna fungera istället.

Ska försöka plita ner en liten beskrivning på hur man översätter. Känns som att det skulle vara bra att ha till hands ibland.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar