tisdag 29 januari 2013

Yoghurtdoppade äppelchips

När jag köper naturgodis så hamnar det nästan enbart yoghurtdoppade saker i påsen. Utan undantag faktiskt. Det är nog det enda jag äter när jag väl köper sånt.

För några veckor sen var jag in på Strössel och annat och skulle kolla efter candy coating till cake pops. Tyvärr (jo, jag säger tyvärr) så lyckades jag även se att dem hade Yoghurt coating.

Självklart beställde jag hem en påse, direkt, nu, och genast. Dumt som bara den.

I vilket fall så kom den med posten för några dagar sen och jag lyckades faktiskt vänta en hel dag (!!) innan jag satte igång att testa den.

Jag hade ju kvar en burk med äppelchips som jag tillverkade i höstas. Att äta dem som chips var ingen höjdare, jag var inte särskilt förtjust i smaken och tyckte nu att jag ju lika gärna kunde använda dem till detta test.

Sagt och gjort, jag smälte coating(en) och doppade chipsen, ställde ut dem på bron för att stelna, tog in dem och började äta. 5 minuter senare var dem slut!

Det var alldeles för gott för att jag skulle kunna klara av att hålla mig ifrån det, alldeles för gott för att inte göras igen. Men nu ska jag vänta lite. Finns ju andra saker som ska testas att doppas också.. =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar