tisdag 13 november 2012

Sylvester

Så blev äntligen Sylvester klar!! Han har legat utan armar i en låda i ett år nu, jag kunde helt enkelt inte klura ut hur dem skulle se ut.

Men här är han!!



För nån vecka sen hittade jag honom i gömmorna, och kom direkt på hur han skulle se ut. Ibland behöver man väl helt enkelt stanna av och glömma bort vad man håller på med för att klura ut vad som ska ske härnäst! =)

Hittade mönstret också som jag hade kluddat ner. Ska nu ägna mig åt att renskriva det och kommer att lägga ut det till försäljning sen. Men först ska jag virka det igen!

Att göra en egen figur med mönster är ibland jätteroligt, och ibland fruktansvärt jobbigt. Jag räknade ut att jag virkat den här figuren 8 gånger, innan jag kom fram till det slutgiltiga resultatet.
Det är inte det lättaste, och jag är nog inte heller den mest organiserade. Mönstret har jag skrivit ner på flera olika lappar. Det står inte ens i samma stil på alla lappar. Ibland har jag skrivit utförligt vad jag har gjort, och ibland skriver jag bara ner stödord. Inte det lättaste att försöka tyda sen när jag ska renskriva det.

Medans jag virkar vidare på det här mönstret, så klurar jag redan på minst tre andra figurer som gömmer sig i huvudet. Vill blir klar nu så jag kan börja med dem.. =)

Annars har jag klurat lite på olika slags tomtar. December närmar sig och jag längtar efter all julvirkning.

Det var allt från mig! Kolla in på bloggen imorrn igen, då har jag dragit vinnarna i utlottningen!

11 kommentarer: