tisdag 20 november 2012

Göra egna mönster

Ursch vilket jobb det är!!

Innan jag gjorde mitt första virkmönster så tänkte jag att det nog inte är så svårt, att det bara var att virka och skriva ner hur jag gjorde.

Ack vad fel jag hade där.

Vet att jag skrev om mönster förra veckan också, men det är liksom det som allting handlar om just nu. Jag sitter och virkar och skriver och virkar och skriver och vet snart varken upp eller ner.

Nu har jag i vilket fall renskrivit mönstret, även om några formuleringar måste ändras, och virkat drake nummer två för att se så att mönstret stämmer.
Tänkte att jag skulle ta bilder till mönstret, men upptäckte då just hur jobbigt det är att fota neonfärgat garn. Speciellt det rosa som jag använde till den här! Så nu måste jag virka ännu en drake i en färg som fungerar bra att ta kort på, så jag får in lite bilder.

Sen är det bara sista finliret och så är det färdigt! Men än så länge har det tagit mig ofantligt lång tid, så jag räknar med att det där "sista" kan visa sig vara svårare än jag tror.. =)

Här är i alla fall Jesper, storebror till Sylvester och kanske världens modigaste och tuffaste drake! (det är han i rosa förresten..)

Så här ser mig fönsterbräda ut! =)
Övriga filurer som trängs där är Kari (grå häst), Siri (rosa häst) och såklart Sylvester!

6 kommentarer:

  1. Jag gillar hur det ser ut på din fönsterbräda!

    SvaraRadera
  2. Mmmmm .... förstår vad du menar. Jag har gett upp flera gånger. Coolt att du orkar.

    SvaraRadera
  3. NÄSTAN lika fin Jesper som den jag har här! :D
    (Amerikansk cocker på 12.5 år. Inte rosa dock, syns i headern.)
    Mycket söta! Och jag suckar igen över det som verkar vara min totala oförmåga att lära mig annan virkning än mormorsrutor...

    SvaraRadera
  4. Förstår att det är ett himla trixande att göra egna mönster men drakarna ser ut att vara väl värda jobbet. Jättefina.

    SvaraRadera
  5. Vad fin! Jag upptäckte också hur trist det var att skriva ner sina mönster. Och det är ännu tråkigare att försöka översätta dem till engelska när man vill lägga upp dem på Ravelry, men det är verkligen värt det sedan när man ser hur fler och fler runtom i världen virkar det man själv hittat på och gillar det.

    SvaraRadera