tisdag 6 november 2012

Busiga Donte

Ja, så var Donte äntligen färdig. Han var lätt att virka, men ursch vilket problem jag hade när det gällde att placera öronen och få ögonen rätt!

Tror inte att jag haft så svårt för det tidigare, hur jag än gjorde så blev det fel. Men till slut så fick jag till det och söt som socker blev han.
Busig som få är han visst också, men inte kan man bli arg på någon som har den där blicken...



Vänder man ryggen till så hittar man honom på ett nytt ställe. Aldrig står han stilla och aldrig gör han som man säger!! Inte ens barnen får vara ifred!
Trodde att elefanter var lugna och stilla djur.



Ska renskriva mönstret också, och hitta bra sätt att förklara på så att andra förstår vad jag menar. Ska jämföra med ett existerande mönster på en elefant som ser ungefär likadan ut, så att dem inte är alltför lika. Går allt väl så får ni ett nytt mönster här på bloggen snart.. =)


Mer hade jag inte att rapportera denna tisdag. Men jag har lite på g som jag sparar till nästa vecka.

Kolla in vad dem andra på Husmorsskolans nya syförening har för sig vettja!

Och glöm för all del inte bort att vara med i utlottningen! Knappt en vecka kvar nu tills mina garner ska hitta nya hem.

5 kommentarer:

  1. Vilken fin liten elefnat! Jag har också en passion för elefanter :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Men vad fin den blev en riktigt tjock och go elefant, Karin

    SvaraRadera
  3. Fin! Jag håller med om att man får ha tungan rätt i mun för att få till det där med ögonen. Supersvårt. Ögonen gör allt. Hela uttrycket. Arg, glad, förtvivlad eller ledsen. Allt syns i ögonen.

    SvaraRadera