tisdag 30 oktober 2012

En Donte blir till

I dagarna har jag lagt en hel del tid på att virka en elefant. Jag har döpt honom till Donte.

Jag har inte gjort färdigt honom, så mitt inlägg blir inte mer intressant än så. Men jag kan ju ändå lägga upp lite bilder.. =)

Har insett att det är sällan man visar bilder på saker som inte är färdiga, vilket ju är lite tråkigt..

Det är iaf processen med att göra benen på elefanten som visas på bilderna. Jag tog foton för att jag tänkte lägga ut mönstret senare i tiden och då har lite hjälpbilder till..





Hittade även den här lappen, där jag skrivit ner en del av mönstret. Men jag förstår verkligen ingenting utav det så jag hoppas att jag kan klura ut det senare när jag renskriver mönstret.


Ja, det kommer väl upp ett inlägg senare med den färdiga elefanten. Men tills vidare så får det här vara mitt bidrag till Husmorsskolans Nya Syförenings Symöte


Och ni! Glöm inte bort att vara med på min garnutlottning. Tre vinster lottas ut! Klicka HÄR och lämna en kommentar.. =)

3 kommentarer:

  1. Ser spännande ut, väntar med spänning på att få se det färdiga resultatet!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Ska bli spännande att se hur den här lilla elefanten kommer att se ut :)Karin

    SvaraRadera
  3. ser spännande ut..enligt beskrivningen..hihi.Sådär kan det faktiskt va..man skriver o ritar sen fattar man 0... nu har jag suttit o skrivit av ett mönster på en ok tröja..få se om det blir samma sak.. fattar inte sen vad jag menar.. va kul om du tyckte om mina igelkottvantar..ha det bra!!

    SvaraRadera