lördag 6 oktober 2012

Äppelpaj

Jag har velat testa så många saker som möjligt med de äpplen som vi fick från trädet i år. Och nog har jag testat en hel del nya saker, men samtidigt alldeles för få.

En sak som jag bestämde mig tidigt för, var en riktigt ordentlig äppelpaj. En sån som man ser i amerikanska filmer, som får en perfekt pajbitsform när man skär i den.

Och jag lyckades nog faktiskt med det!

Receptet hittade jag på bloggen Husmorsskolan där den heter Bettys Äppelpaj.

Den var väldigt enkel att göra, men jag tror att våra äpplen är kanske lite för söta. För jag tyckte att den blev aningens smaklös. Ska testa igen nån gång men med lite syrligare äpplen då.

Den fick då klart godkänd och åts upp under kvällen.

Höll ihop väldigt fint!

Om man vill så behöver man ju inte äta den. Räcker nästan med att bara titta på den .. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar