tisdag 8 maj 2012

Har äntligen kommit igång lite!

Tisdag, och symöte.

Första symötet på extremt lång tid. Men jag hoppas att det ska ändra sig lite, och att jag får komma igång och virka lite mer!

Jag började ju virka en tröja för ett tag sedan, men mönstret krånglade så fruktansvärt så jag la ner hela grejen. Trots att jag lovat mig själv att jag absolut inte fick ge upp!!!

Så nu har jag börjat med den igen. Det slutade med att jag fick sitta och rita upp mönstret på rutat papper, för att komma på hur jag skulle lyckas.

Jag är inte helt klar med delarna, och jag har ännu inte riktigt förstått hur dem ska passa ihop, men jag tänkte att jag tar det allteftersom det dyker upp, och nu virkar jag bara på så länge det går.

Jag har gjort färdigt bakstycket och framstycket, sånär på sista korta raden på axlarna. Och så har jag börjat på ena ärmen.

Och det känns riktigt bra än så länge! Nu lever hoppet än en gång.. =)



Garnet är Himalayan Mercan Batik och jag använder mig av virknål 5.0 mm.

Mönstret hittade jag HÄR på Lion Brand.

Så, det var mitt bidrag för den här veckan. Håller tummarna för att jag kan visa upp ännu mer av tröjan nästan gång.. =)

Nu när ni läst hit ner så tycker jag att ni går in på Husmorsskolan och läser vad det andra deltagarna bidragit med till denna veckas symöte!

1 kommentar:

  1. Fin den ser ut att bli!
    Hoppas du får ihop det sen i slutändan med!
    Själv vet jag inte om jag orkat fortsätta om jag inte förstått hur det hela hänger ihop... Hade tänkt å tänkt å vridit och vändt...! :)

    SvaraRadera