lördag 11 februari 2012

Pimpade burkar

Att glasburkar kan användas till mycket, ja det råder det nog ingen tvekan om!

Jag har haft mina virknålar i en korg på bänken, men innehållet i den korgen gick snabbt från att bara bestå av virknålar, till att innehålla allt mellan himmel och jord. Därför beslutade jag att skaffa mig en annan förvaring till mina älsklingar!

Jag har inte följt något mönster, utan virkat på enklast möjligast sätt.


Garnet: Järbos 8/4
Virknål: 2.00 mm

Jag började med en magisk ring, och 6 fasta maskor. Sen ökade jag varje varv med 6 maskor tills jag hade en bottenplatta som passade burken. Då slutade jag öka och virkade enkla varv tills jag kommit upp till kanten som sluttar inåt. Jag avslutade med att minska några gånger, och klädde sen på burken.

Till en av burkarna fortsatte jag sedan att virka så att kanten på virkningen gick över kanten på burken, men jag tror inte att jag gör om det igen! Det kändes alldeles för bökigt och jobbigt, och tog alldeles för lång tid.

Ska nog göra några fler burkar när jag ändå håller på! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar