torsdag 5 januari 2012

Sammanfattning

Ja, jag älskar listor. Av alla de slag. Nästan på gränsen till sjukligt.
Ibland måste jag hejda mig lite, för annars skulle den här bloggen bara handla om listor.

Den här listan kunde jag i alla fall inte låta bli!



Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Bakade tårtor från grunden, med hemmgjord sugarpaste. Var klurigt, knivigt och jag behöver myyycket träning innan det blir riktigt bra, men jag gillar´t!
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! En underbart söt liten Joline kom till världen!
Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov nej.
Vilka länder besökte du?
Har bara varit i Sverige i år.
Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Ett arbete och en stabil ekonomi.
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
17 September. Då gifte sig min älskade syster Mia!! 
Vad var din största framgång 2011?
Att jag vågat lita på mig själv och tillåtit mig själv att utvecklas. Jag tvekar inte längre att kasta mig in i vilken utmaning som helst.
Största misstaget?
Att jag tillåtit mig själv att må så dåligt som jag i perioder har gjort. Förstår inte varför det ska vara så svårt ibland att bara ta sig ur vissa tankegångar.
Bästa köpet?
En clover virknål. Med den kan jag virka länge utan att känna av någonting alls i armbågarna! I år siktar jag på att skaffa en Addi Swing och se hur den funkar.
Vad spenderade du mest pengar på?
Huset och barnen. Och garn till mig själv! =) 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Under julen var jag riktigt glad. För det här året hade jag julen hos mig, vilket var första gången. Alla hade så mysigt och det var så fullt av värme, kärlek och gemenskap. Precis som en jul ska vara.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Sam Hart - Mario Kart Love Song. Den kommer alltid att påminna mig om min syster bröllop, och att hela familjen samlades och hade trevligt. Jag och min systerdotter Kim tänkte sjunga den, men det blev aldrig av att vi gjorde det. Fast vi drog igång en liten spontankonsert kvällen innan så att syster fick höra den i alla fall.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog ledsnare. Men samtidigt gladare. Arbetslösheten har tärt så fruktansvärt på mig, och jag har mått skräp över det. Men samtidigt så har jag det så otroligt bra just nu, och jag känner så mycket lycka över det som finns i livet.
Vad önskar du att du gjort mer?
Gått ut. Att inte sitta hemma när jag mår dåligt, utan att gå ut och hälsa på hos vänner, eller bara ta en lång promenad, för att bryta de negativa känslorna. Sånt har jag gjort alldeles för lite.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.
Blev du kär i år?
Nee, de var jag redan. Däremot har kärlek djupnat ännu mer.
Favoritprogram på TV?
Jag tittar knappt på tv, så den är så svår. Men jag har faktiskt sett Mildred Pierce, ja, de två avsnitt som kommit ut än så länge, så den får väl hamna i toppen.. =)
Bästa boken du läste i år?
Skulduggery Pleasant av Derek Landy. Väldigt rolig bokserie att läsa.
Största musikaliska upptäckten?
Jag tror faktiskt inte att det har varit någon direkt musikalisk upptäckt i år.
Något du önskade dig och fick?
En kaffebryggare... =)
Något du önskade dig och inte fick?
Ja, massor säkert. Men jag brukar aldrig fundera särskilt länge över sånt, så det är inget jag kommer ihåg.
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Bakade, donade och hade fika här hemma.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ett arbete hade nog fått känslorna av att jag är värdelös att mattas av lite. Det hade tagit bort många onda tankar som jag haft.
Vad fick dig att må bra?
Vänner och familj.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Ian Somerhalder. Så otroligt vacker människa, vad han är spelar.
Vem saknade du?
Min mamma. Jag har träffat henne alldeles för lite under året.
De bästa nya människorna du träffade?
Ja, de är ju inte så många faktiskt. Men jag förstärkte vänskapen till en av mina vänner, och vi fann varandra på nytt.
Sen har jag ju träffat Moa. En underbar och fin människa som verkligen förgyllt mitt liv. Vi har bara varit vänner i några månader, men det känns som flera år.
Mest stolt över?
Att jag vågat. Oavsett vad det har varit, så har jag inte fegat ur, utan jag har åtminstone försökt!
Högsta önskan just nu?
Att få ett arbete, gärna halvtid, så jag kan studera färdigt också. Har några kurser som jag skulle vilja ha färdiga, men dem ligger på is så länge jag är arbetslös. Så det hoppas jag ska ske snart! Jag önskar också lycka, välmående och kärlek till min allra närmsta vän. Hon behöver det just nu och jag hoppas innerligt att hon får det.

1 kommentar:

  1. Halloj... o tack för ditt besök hos mej.
    Kikar över till dej igen...
    Ha de gott!
    Anne-Marlen

    SvaraRadera