lördag 7 januari 2012

Fulfilten bidde ingen fulfilt

Ja, jag skulle ju göra en fulfilt ju. En filt där man virkar i rad efter rad och gör upp alla sina små restgarnsbollar.

Det bidde ingen fulfilt, det bidde en typ av mormorsrutor istället.. =)

Jag har bara kommit några stycken, men det ökar stadigt. Jag trodde inte att jag hade så mycket restgarner som jag visst har!

Blir nog en svart ram runt varje ruta också, tycker det är så snyggt. Eller kanske någon annan, mer utstickande färg. Fast mest troligt svart.

Jaja, så här mycket har jag gjort än så länge. Det passar utmärkt som tv-virkning så det blir mest där det virkas nu.. =)



Får väl se sen om jag får ihop det snyggt.. eller ja, det behöver ju inte bli snyggt faktiskt.

Det är så många olika sorters garner i den här filten så jag vet inte vad! Akryl, bomull, ull och alla möjliga blandgarner. Det är jättetunna garner, och jättetjocka garner. Men lägger man dem rätt så funkar det ändå, och rutorna blir nästan lika stora.

Mönstret på rutorna vet jag inte riktigt varsifrån jag fått det. Det är ett mönstret jag memorerat så det finns i min hjärna helt enkelt.



Jag börjar med 4 lm.

1 st i fjärde lm från nålen.

Virka sedan 2lm, 3 st, 2 lm, 3 st, 2 lm, 3 st, 2 lm, 1st i samma lm. Fäst med smygmaska i översta lm i början.

Andra varvet, och alla andra varv efter det görs likadana. 1 st i varje st. I lm-bågarna virkar du 2st, 2lm, 2st.

Du börjar varje varv med 3 lm.

Varje varv börjar med andra ungefär i mitten på en "sida".

Jag gillar det här mönstret eftersom det blir lite tätare än vanliga mormorsrutor.

1 kommentar:

  1. vad fin den kommer bli:) hoppas den blir skit läcker.. ett besök av mig oxå .. har tråkigt o kikar in hos massor

    SvaraRadera