söndag 13 november 2011

Fars dag

Ja, fars dag i år igen.

Är lite extra snäll mot gubben min, är ju ändå hans dag idag..

Fars dag innebär som vanligt en massa tankar, en hel del minnen och lite sorg i hjärtat.

För många år sedan, när jag var en liten tösabit, valde min pappa att avsluta sitt liv i förtid.

Det tog mig många år innan jag kunde acceptera det, innan jag kunde sluta ställa mig frågan om varför han valde att lämna oss på det sättet.

Sorgen jag känner är inte lika stor längre. Suget i magen känns inte lika mycket varje år när fars dag närmar sig. Även om det känns lite nedstämt i hjärtat, så är det ändå en glad och mysig dag. Att min sambo är pappa hjälper absolut lite granna, det får det att kännas som att kan gå vidare.

Men tankarna finns där. Några av frågorna jag ställt mig genom livet kommer fram en dag som denna. 

Om min pappa levat idag, så hade jag sagt, Grattis på fars dag pappa!!

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar