måndag 7 november 2011

Brandvarnare

Satte mig vid datorn för att hitta brandvarnare. Denna fruktansvärt tråkiga inredningsdetalj. Finns inget fulare!

Trodde jag. Men om man letar lite så kan man faktiskt hitta några som inte är så fula.

Jag hittade två. Båda är från Jacob Jensen.

Den första, och även min favorit, skulle jag nog kunna sätta i vartenda rum. Man kan väl inte ha för många brandvarnare va??  Den heter Chick-a-dee och går att köpa från Designista.

Vill ha, vill ha, vill ha! Hur ska jag någonsin kunna köpa en gammal vanlig brandvarnare när jag nu sett denna??


Den andra jag hittade heter Snapalarm och sätts enkelt fast på lampsladden. Ingen borrning eller något annat behövs. Bara att du har en taklampa med sladd. Skulle kunna tänka mig att ha såna också. Mest för den enkla installationen.. =) Snapalarm kan du hitta att köpa hos clickdesign.



Chick-a-dee kostar 495 kr
Snapalarm kostar 395 kr


Tror nog att det blir några Chick-a-dee till vårt hus! =)

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk brandvarnare (fågeln)! En sådan vill jag också ha!
    Tusen, tusen tack för linken till raverly och mönstret på delfinen, det är exakt den jag försöker få till, så nu kan jag nog montera ihop den. Tack än en gång.
    //jonna d

    SvaraRadera