torsdag 15 september 2011

Dag 24 – Mitt favoritprogram – och varför

Här blir det en tredelad förstaplats.

Supernatural är alltid spännande, roligt och att dem kunnat hålla igång storyn så länge som dem gjort är lite imponerande. Än har det inte blivit tråkigt, och det är jag glad över. 
Handlar om två bröder som far runt i USA som jägare, men det dem jagar är övernaturliga väsen. Vampyrer, demoner, varuvlar, hamnbytare, spöken och andra elakheter får se upp när bröderna Winchester är i farten. Jag älskar humorn och självklart själva storyn. 




Jag tycker jättemycket om Vampire Diaries. En serie som handlar om.. ja.. vampyrer. Kärleken är så stark, så bitter, så kluven. Jag älskar också att dem får in så otroligt mycket information i varje avsnitt, och att man aldrig behöver vänta särskilt länge på att få svar på frågor som uppstår.. =) Att sen en av huvudpersonerna är så snygg att det går rysningar genom kroppen så snart att poppar upp i rutan skadar ju inte.... ; )




Jag är också galen i Torchwood. En sci-fi serie om en grupp som tar hand om utomjordisk aktivitet på jorden. Eller ja, i England åtminstone. Det händer hela tiden nya saker, samtidigt som en röd tråd hela tiden rullar upp sig genom säsongerna. Dock känns det lite som att denna serie kan vara inne på sin sista säsong, och det gör mig lite ledsen i ögat... =(




Sen finns det självklart många serier som jag tittar på och tycker om, men dessa är nog de som jag håller närmast hjärtat. Ett återkommande tema tyckas vara övernaturliga ting och vackra karlar. Väldigt vackra karlar... =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar