torsdag 18 augusti 2011

Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.

Den här frågan har man ställt sig måååånga gånger i livet.

Det trista är att ju äldre jag bli, desto mer inser jag hur lite saker 1 miljon kr räcker till.

Jaja, det första jag skulle göra är ju självklart att alla våra lån och skulder skulle nollas. Direkt.

Några av mina systrar skulle få pengar, likaså min mamma.

Sen skulle jag sätta det mesta utav det som fanns kvar i sparande av någon form. Gärna så att pengarna kan växa ordentligt och föröka sig...

Det sista, det skulle jag shoppa vilt för. Allt onödigt och nödvändigt (garn i sistnämna kategorin) skulle inhandlas och livet skulle ha en rejäl guldkant ett tag...

Kanske skulle jag även slå till och göra mig en sån här klänning?


Den kallas för one million dollar dress, och är helt täckt av sedlar, men jag skulle nog använda lite mindre pengar än så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar