söndag 14 augusti 2011

Dag 3 – Min favorit årstid och varför

Min favoritårstid är hösten!


Jag längtar riktigt efter den varje år.

Jag tänker framförallt på alla tända ljus som äntligen får komma fram och tändas. Får heller inte glömma allt gott som växer och gror. Allt man äter är nylagat, nyplockat, nykokat och ja, nytt helt enkelt!

När dagarna börjar bli kallare, då vaknar även mitt intresse för långkok till liv ordentligt. Mustiga köttgrytor, köttsoppa med klimp, dillkött och alla andra matiga rätter med minst 3½ timmes tillagningstid surrar runt i huvudet och väntar på sitt tillfälle att glänsa.

Bild från 2008
Jag älskar temperaturen som är i början av hösten. Inte så varmt, men har man en tröja på sig så är den helt perfekt.

Och bara att äntligen får ha på sig alla underbara, mjuka och gosiga koftor som trängs i garderoben! Ren lycka för mig.

Därför, är hösten min favoritårstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar