torsdag 4 augusti 2011

Är det fint väder må man passa på!

Så igår var vi och badade. Vi har några riktigt fina små "stränder" ungefär 3 minuters cykling bort. Har inte varit där tidigare, men eftersom det var supervarmt igår så passade vi på att fara iväg. Ja, jag och Gubben badade inte, fast vi ångrade det beslutet lite efter vi vart där en stund. Men är man lat så är man, inte orkade vi cykla tre minuter hem och hämta kläderna, nope, vi klagade lite och sen satte vi oss i solen och tittade på småkisarna istället!

Riktigt fin utsikt.

Pojkarna busade på allt dem kunde.


Ytterst sällan som jag ler stort på bild, vet inte varför dock. När Gubben skulle ta kort på mig igår så kunde jag inte låta bli att skratta, så på de flesta bilder ser jag ut som en hopskrynklad papperslapp. Tur man tänker på bloggen och tvingar honom ta en till då, och en till, och en till, och.. ja, han gav då upp till slut.

Jag log ikapp med solen.

Tror att Gubben gärna hade haft med sig sina badkläder också, vattnet var faktiskt riktigt skönt. 

Gubben är kungen av klippan!
Jag borde sola benen lite, men jag orkar aldrig. Det skulle innebära att jag var tvungen att sitta stilla, eller ha något annat än jeans på mig. Inget utav dem alternativen passar mig riktigt.

Jo, mina ben är så vita att dem lyser i solen!

Skrift i sand är så fint på nåt sätt. Kunde ju därför inte låta bli att skriva våra initialer! Tyvärr så tog vågorna bort allt efter tre sekunder, men det kanske är det som är lite av tjusningen. Att man kan skriva precis vad som helst. Efter en stund är det borta.

Sandromantik.

Eftersom detta ju ändå är norra norrland så är det väldigt många som är mycket förtjusta i snöskotrar. Så förtjusta att dem kör dem på vattnet på sommaren. Ser rätt så kul ut faktiskt. Jag står ju självklart och tittar och hoppas att nån av dem sjunker, är det som är roligast att se. Den här gången skedde inget sånt, dem tog sig oskadda från ena sidan till den andra och slutade efter en stund att störa oss badgäster.

Snöskoter...




Hade hoppats på fint väder idag också, för att kunna fara och bada, men det verkar inte bli så riktigt. Är soligt men kallt ute. 

Vi får allt sätta allt vårt hopp på imorrn istället!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar