söndag 5 juni 2011

Små saker som gör en lycklig

Idag har jag hängt tvätt. Utomhus!

Är en av de saker som jag verkligen saknat när jag bott i lägenhet. Nu längtar jag bara efter att fylla hela tvättvindan med nytvättat så att det ser så där härligt hemmamysigt ut.

Blev inte så mycket idag. Hade tänkt tvätta ca 5!! maskiner med sängkläder. Har undvikit att tvätta dem eftersom jag väntat på trevligt väder så jag kan hänga allt ute. Men tvättmaskinen ville inte alls vara med på noterna idag. Jag har tvättat, tvättat om och tvättat om. Så det blev en maskin. Mer hann jag inte med.



Nu hoppas jag bara att det hinner torka idag så jag slipper plocka in det och ha det hängandes inne. Vill verkligen undvika det.

Borde skaffa mig rosenvatten eller lavendelolja som jag kan ha i strykvattnet. Så jag får det att lukta sådär underbart gott. Lavendel ska visst vara riktigt bra eftersom lukten är lugnande.

Nu ska jag sätta mig på bron, och njuta av synen av tvätt som svajar i kvällssolen!



”Det är inte vad du tittar på som spelar roll, det är vad du ser…”
– Henry David Thoreau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar