lördag 4 juni 2011

Paj i stora lass!

När vi var och hjälpte gubbens mamma med att rensa ut hemma hos henne, så hittade vi två stycken ugnsformar som hon tänkte kasta. Aldrig använda.

Något sådant kan ju inte gå till spillo tänkte jag, och tog dem under mina vingar. Dem har en perfekt storlek för att göra småpajer som räcker till oss fyra här hemma, eller till mig och gubben dem veckor vi inte har barnen. Eller till mig dem dagar jag är extra sugen på något gott.

Det är i vilket fall två stycken riktigt fina ugnsformar, speciellt för mig som gillar starka färger.

Så idag har jag gjort rabarberpaj. Med marsansås. För sås måste det vara.

Är en riktigt härlig känsla att kunna gå barfota ut på gården och plocka åt sig rabarber till en paj. En sån sak som jag saknat under de åren som jag bott i lägenhet.



Så nu ska jag ta och njuta av hembakt paj! Längar! Om bara den jämarns pajen har lust att svalna nån gång!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar