tisdag 14 juni 2011

Men det är ju Tisdag för bövelen!!

Tisdag, och jag har helt glömt bort symötet. Men jag kom ju faktiskt ihåg det medans det fortfarande är tisdag åtminstone, även om det bara är några minuter kvar av dagen.

Den här veckan har jag inte gjort mycket alls. Extremt lite för att vara mig.

Fototavlan som jag skulle fodra och lägga tyg på står än så länge utan tyg och snören, men jag ska försöka hinna till nästa tisdag. Eller ja, hinna och hinna, jag har ju all tid i världen, det är bara orken som inte finns där.

Senaste veckan har jag legat i rethosta, en riktigt jobbig sådan. Eftersom jag inte sovit särskilt mycket har jag haft nätterna fria att handarbeta. Och det har jag gjort, men allt har repats upp igen. Jag har nämligen försökt göra egna mönster till amigurumis. Inte det lättaste har jag upptäckt. Jag har inte riktigt tekniken och kunskapen för att få till det precis som jag vill ha det, och det irriterar mig oerhört. Tur då att man får repa upp lite och börja om. Tar bort lite utav ilskan över arbetet!

Jag har iaf virkat färdigt och monterat den gröna dinosaurien som ska till en av mina systersöner. Nu är det bara håret på den som fattas, men det är så pillrigt och tidsödande att jag låter det helt enkelt ta den tid det tar.




En sak som blivit gjord, eller ja, nästan iaf, nu under nätterna är en korg av ryagarn. Gubben tyckte nämligen att det var lite irriterande med alla garner som låg och "skräpade" överallt. Självklart vill jag ha dem framme, hur ska jag annars kunna sätta igång med något direkt när lusten faller på. Inte orkar jag gå och plocka fram det ur ett skåp inte!!

Så, därför virkar jag en korg. Tyvärr kommer inte garnet räcka till hela korgen, så jag får nog fundera lite på vad jag ska till när det är slut.

Jag har även virkar en disktrasa i lin. Den förra jag gjorde, i bambu, fungerar inte fullt så bra som jag skulle vilja. Så nu testar jag lin och hoppas att det ska fungera bättre. Jag har även passat på att lära mig hur man virkar snäckmönster. Det enda jag har kvar att göra på den är kanten, och den ska jag ta och göra nu, medans jag kikar på ett avsnitt av House.



Nästan färdig disktrasa och början på en korg



Så, det var min vecka det, vill ni veta vad de andra i cybersyföreningen har pysslat med? Klicka HÄR!

1 kommentar:

  1. Ann-Christin Persson4 september 2012 kl. 10:57

    Verkligen fint. Jag söker virkmönster till hållare för melittapåsarna. Finns det någon som kan ha det? Har blivit av med mitt eget.

    SvaraRadera