lördag 7 maj 2011

och inte en enda bild...

Idag fyllde min älskade sambo 35 år! Har varit en riktigt underbar dag. Men trots att vi har två kameror liggandes i köket så har det inte blivit en enda bild tagen! Hur lyckas man med det?

Jag stod igår och bakade med yngsta pojken, E. Vi doppade marsmallows i nougat, sedan i lakritsströssel och när det stelnat en stund i kylen så stack vi ner en pinne i varenda en. Blev väldigt uppskattade klubbor.
Vi tänkte även göra kakklubbor av sockerkaka, florsocker, kesella och kakao, men tyvärr så blev smeten lite för lös så dem ville inte sitta kvar på klubbpinnarna. Väldigt tråkigt. Men vi doppade iaf bollarna i vit choklad och strödde strössel över. Dem gick att äta, även om det inte blev några klubbor.

Denna födelsedag fick jag inte tillfälle att göra någon tårta. Hade tusen ideér i huvudet men gubben bestämde att vi skulle ha Maränswiss istället. Var väl minst lika gott men jag har som snöat in på tårttillverkning så det var lite tråkigt att inte få göra en den här gången. Men man måste väl inte fylla år för att få tårta?? Ska nog ta och göra en om några veckor, vi kan ju alltid fira att vi snart bott ett halvår i vårt stora gula hus!

Ska lova mig själv att bli bättre på att använda kameran. Hade ju till och med laddat den och sett till att det fanns plats på minneskortet! Får gräma mig lite över det ett tag. Som tur är så finns min älskling hos mig varje dag så jag har gott om chanser att ta många kort på honom.. =)

"Om du inte tror att varje dag är en bra dag, så pröva bara att missa en."

- Cavett Roberts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar