söndag 15 maj 2011

Bra gjort Sverige!

Ja, jag är en liten schlagerfantast. Varje år sitter jag där och ojar mig, hejar, pratar strunt och myser i allmänhet. Inte bara musiken ska bedömas utan även kläderna, utseendet, dansarna och allting mittemellan ska få sin beskärda del.

Nu har man ju blivit lite negativ till Sveriges insatser i de senaste 10 årens eurovision song contests, men på nåt sätt så hoppas man ändå att vi ska få en bra placering.

Och i år lyckades vi ju!! Och vilken nagelbitare sen. Trodde inte mina ögon när jag såg hur jämt det röstades. Helt underbart. En tredje gör ju iofs inte att vi slipper kvala nästa år, vilket jag tycker är trist, kan inte topp tre få gå vidare iaf, men det gör att vi på nåt sätt får tillbaka lite heder.

Längtar redan till nästa år. Då ska vi jämarns i mig komma etta!!




"Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag."
- Kinesiskt ordspråk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar